Koka Beats oraz JuNouMi wypuszczają na winylu ostatni singiel Pezeta. Na winylu oprócz oryginalnego utworu "Ostatni Track" oraz instrumentala autorstwa Auera znajdują się remixy od Daniela Drumz, Galusa, Kixnare i Teielte.
Galus
Galus
„Księga Słów” to coś więcej niż tekściarsko-filozoficzna wariacja na temat wikipedycznych definicji słów: "egzegeza", "bozon" i "Zderzacz Hadronów". To coś więcej, niż tylko zestawienie obok siebie kilku bliskich skojarzeniowo słówek i dopisanie ideologii do swojego nawrócenia. Wreszcie – to coś więcej, niż zajawkowo napisana w kilkanaście godzin płyta pod wydany na winylu instrumentalny album, w przypływie weny i zachwytu nad "oceanem dźwięków" Galusa. Nie kolaż dwóch odległych klimatycznie opcji na mixtape’owopodobną modłę (mówi się, że to projekt nowatorski, ale nawijanie po ukazane gdzieś wcześniej bity to przecież nie żadne novum, wręcz ultraoldskul), a osobny twór i nowa jakość na nieco innym niż połączenia typu Massey/Pelson poziomie.
To właśnie dzisiaj projekt Medium/Galus pt. Egzegeza - Księga Słów ma swoją oficjalną premierę! W taki oto sposób Bozon Records inauguruje działalność. W rozwinięciu posta dowiecie się jak można zdobyć płytę i gdzie jest legalny odsłuch krążka.
Dlaczego: po budzących ogromne kontrowersje zapowiedziach albumu "Egzegeza - Księga Słów" w formie swego rodzaju świadectwa wiary Mediuma, pojawiły się wątpliwości co do dostatecznego poziomu zainteresowania najnowszym projektem kielczanina. Dziś dostajemy ponad piętnastominutowy klip/promomix, z jednoczesnym ujawnieniem wielkiej zagadki dotyczącej autora bitów i myślę, że w tym momencie wątpliwości zostały szybciutko rozwiane. Ja zbieram szczękę z podłogi. Album zamówicie TUTAJ.
Galus a.k.a. Pokój Czarnych Płyt to gość na którego uwagę zwracaliśmy wam już kilka razy. Najpierw zszokowani tym, że Polak wydaje w Soulspazm Records, gdzie wydawali chociażby Marco Polo, Supastition, Pumpkinhead czy Hezekiah. Potem, kiedy wydał na wosku hołd dla J Dilli zatytułowany "100206" wreszcie, kiedy znalazł się na drugiej płycie HIFI Bandy pokazując, że robi bity zgodnie ze swoją jazdą, ale uwielbia, kiedy brzmią "staro". My też zaczęliśmy to uwielbiać.
Tym bardziej, że teraz jest również autorem dwóch kolejnych pozycji. Świetnie przyjętego "Nowe Dobro To Zło" z Hadesem i Kebsem oraz wydanego przez UKnowMe "Futura". Recenzje obu płyt mogliście już przeczytać na Popkillerze, teraz zapraszamy was do lektury odpowiedzi Galusa do naszego cyklu "Tak To Się Robi".
Premiery "Nowe Dobro To Zło" i "Futury" zbiegały się po części w czasie, dlatego można było się zastanowić czy produkcje będą jakkolwiek połączone, komplementarne czy raczej stworzone na zasadzie "to przy czym nie mogłem poszaleć na jednym projekcie, zrobię sobie na drugim". Jak to wygląda w przypadku "Futury"?
Moją ciekawość wzmogło również to, że całością produkcji miał zająć się Galus, autor wydawanych jako Pokój Czarnych Płyt "Retro Lyrics" i winylowego ciasteczka "100206". Muzyczne zajawki tego gościa to coś mocno przesiąkniętego inspiracjami z lat 90., ale zarazem eksperymentalnego i chwilami trochę "nieokiełznanego". Do tego wszystkiego DJ Kebs, którego formy nie trzeba chyba nikomu przybliżać. Jak prezentuje się "Nowe Dobro To Zło"?
"Logika Gry" tercetu Diox/Little/Chwiał w obliczu mocarnego singla trochę nas rozczarowała, a naturalne wydają się porównania obu albumów. Jak wypadają więc Hades/Galus/Kebs?
Ukazał się bowiem pierwszy klip promujący "Futurę", czyli solowy album Galusa (aka Pokój Czarnych Płyt), zrealizowany przez samego muzyka do utworu "Spaceway".