Mierzenie popularności utworów i tego, co faktycznie jest hitem nastręcza dziś w Polsce wiele problemów. OLiS wskazuje jedynie sprzedaż pełnych krążków, YouTube podlegający zmiennym takim jak ilość subskrypcji, karta na czasie, autoodtwarzanie czy walory wizualne (video vs audio) jest ważnym czynnikiem i punktem odniesienia, jednak nie zawsze jest idealnym miernikiem. Nad top-listami radiowymi i ich reprezentacyjnością względem gustu słuchaczy, koncertów czy sprzedaży płyt spuśćmy lepiej kurtynę milczenia.
Czy za to czymś co najrówniej oddaje zainteresowanie poszczególnymi utworami nie staje się ostatnio streaming? Wspólnie ze Spotify postanowiliśmy raz w miesiącu podsumowywać to, jakim zainteresowaniem cieszyli się na łamach tego najpopularniejszego serwisu streamingowego poszczególni raperzy oraz ich single - zarówno na tle całej muzyki, jak i zawężając notowanie jedynie do rapu. Pora na podsumowanie sierpnia!