SNIPES już jest w Polsce! Poznaj historię kultowej marki

Polska kocha hip-hop z wzajemnością nie od dzisiaj. Pierwsza fala popularności z początku wieku to był tylko przedsmak przed boomem, którego doświadczamy od kilku lat. Polska kocha hip-hop, a hip-hop kocha ubrania. Uliczna moda powiązana z mc’s wypluwającymi rymy na bicie, graficiarzami, tancerzami, koszykarzami czy skaterami często się zmienia. Kiedyś ciężko było przeoczyć kogoś bujającego się w baggy jeansach, a teraz każdy chce mieć jak największy drip. Streetwear od dawna kreuje trendy na całym świecie. Tradycja polskiej mody hip-hopowej sięgającej czasów Mass DNM, Stoprocent czy Clinica pokazuje, że zawsze był na to popyt w naszym kraju, a obecnie wystarczy wyjść na ulicę, żeby zobaczyć jaka moda rządzi. Tysiące marek walczy o klientów na całym świecie, a po baggy Lenary nie trzeba już jechać na bazar.

Cenimy sobie wygodę, a mało kto potrafi zapewnić ją tak jak SNIPES, który ze swoim sklepem internetowym i ponad 600 sklepami stacjonarnymi na całym świecie, jest jedną z wiodących firm na rynku ulicznej odzieży. Teraz wkracza do Polski i tym samym oficjalnie wchodzi na rynek Europy Środkowo-Wschodniej. Ubierzemy się tam od stóp do głów w rzeczy od klasyków Karl Kani czy Sean John oraz nieśmiertelnych Nike, Air Jordan i innych. SNIPES to jednak dużo więcej niż tylko sprzedawca. Doskonałe działania w modelu omnichannel sprawiają, że obecnie jest też ważną częścią kultury i przemysłu hip-hopowego. Współprace z DJ’em Khaledem, Wizem Khalifą, 21 Savage, Wu-Tangiem i topką europejskich raperów przecież nie biorą się z przypadku.

Otwarcie pierwszego sklepu SNIPES w Niemczech w 1998 roku zainspirowanego hip-hopem, streetballem, tańcem i sportami ekstremalnymi położyło podwaliny pod ruch, który teraz łączy młodych ludzi na całym świecie. Obecnie jest to aż 600 sklepów w Europie i USA i nie jest to przypadek. Ciekawostką jest to, że pierwszy sklep, który powstał jeszcze pod nazwą Spike's zajmował się sprzedażą głównie sprayów, markerów i innych przyborów do malowania grafitti. Wzięło się to z backgroundu założyciela, który dodatkowo, żeby zaoszczędzić na profesjonalnym pomalowaniu ścian w nowym sklepie po prostu pokrył je tagami i street artowymi malunkami.

W SNIPES nie ma zatem miejsca na bezpłciową narrację marketingową sieciówek  - są za to współpracę z hip-hopowymi ikonami i zakrojone na szeroką skalę projekty pokazujące prawilne oblicze marki. Od kilku lat z niemiecką firmą współpracuje DJ Khaled. Niedawna produkcja „Got it from SNIPES’, na której obok lidera We The Best udziela się Flipp Dinero przypomina bardziej wysoko budżetowy teledysk, przy którym pracowali by Cole Bennett czy Calmatic niż zwykłą reklamę. Jakiś czas wcześniej ta ukazująca historię sukcesu Khaleda odbiła się szerokim echem i wygenerowała prawie 10 milionów wyświetleń na YouTube. Utrzymane w oldschoolowym klimacie video idealnie pokazuje charakter wyznaczającej trendy marki, która nie zapomina o korzeniach. Jeśli mowa o korzeniach - niech wystarczającym faktorem określającym jakość i skalę działań SNIPES niech będzie gustowna współpraca z Wu-Tangiem w ramach promocji wspólnej linii odzieży. Na podobnej zasadzie swoje kolekcję w kooperacji z SNIPES tworzyli Wiz Khalifa czy Kid Ink. To jeszcze nie koniec potężnych graczy z udanymi współpracami z detalistą z Niemiec. Meek Mill ze swoim projektem z HAMLET zapinspirowanym kulturą dirt bike’ów, A$AP Nast będący modelem dla pukającej do high-endowych drzwi marki z Berlina O32c czy 21 Savage bohaterem w kampanii z Playstation czy Stefflon Don promująca SNIPES na rynek UK to początek góry lodowej.

Żaden fan hip-hopu nie powinien przeoczyć też kampanii łączącej europejskich raperów z różnych krajów w formie cypherów. The Exchange, produkcji Soundbooth pod patronatem Snipes spotkało się z bardzo pozytywnym odbiorem słuchaczy ze Starego Kontynentu. Akcja zaczęła się od konkursu wśród producentów, którzy podsyłali swoje beaty, a ten jeden zwycięski stał się podkładem muzycznym dla czołowych europejskich zawodników. Przekrój ksywek w czasie dwóch edycji był naprawdę szeroki, a raperzy, którzy położyli swoje wersy na projekcie SNIPES pochodzili z pięciu krajów (w przyszłości możemy liczyć na to, że będą i z Polski). Wśród nich znajdowali się tacy kozacy jak Miami Yacine i Elias z Niemiec, GUY2BEZBAR z Francji czy znany w Polsce z współpracy z Żabsonem Vegas Jones.

SNIPES regularnie wspiera swoją społeczność na różne sposoby i nie ogranicza się tylko do przemysłu muzycznego. Zainspirowana kultowym logiem i klasycznymi kolorami McDonald's ekipa SNIPES stworzyła ekskluzywną kolekcję z fast foodowym gigantem. Od stylów retro, takich jak koszule i kurtki, po aktualne elementy streetwear, takie jak dresy i bluzy z kapturem, a także wyjątkowe akcesoria  - można znaleźć tam wszystko potrzebne do jesiennego dripu.

Nie zapominajmy jednak o kulturze typowo urban - SNIPES od dłuższego czasu wspiera event tanecznych bitw Funkin’ Stylez, który został założony w 2004 roku w Dusseldorfie, a odkąd pieczę przejęło nad nim SNIPES stało się turniejem szeroko komentowanym międzynarodowo. Na wsparcie firmy mogą liczyć również drużyny koszykarskie - Brooklyn Nets, których trykoty ubierają m.in. Kevin Durant czy Kyrie Irving, czyli jedne z największych gwiazd koszykarskich parkietów oraz dumnie reprezentujący stolicę Francji klub Paris Basketball. Każdy fan ulicznego basketu pewnie zna legendarny turniej Quai 54. Zgadliście - w tym SNIPES też maczał palce i razem z Jordan Brand pokazywał drogę streetballowej ekipy DER STAMM do tego eventu odbywającego się w tle Wieży Eiffel’a.

SNIPES robi dużo dobrego i promuje kulturę uliczną gdziekolwiek się nie pojawi - od teraz w końcu i w Polsce. Owoce tych wszystkich interesujących i hype'owych kooperacji będą w końcu dostępne bez problemu. Firma ma interesujące plany na działalność w naszym kraju. Jakiś czas temu ruszyła polska wersja sklepu internetowego, a wybór Young Leosi jako bohaterki kampanii KARL KANI i Snipes wraz z hasłem "Nigdy nie porzucaj swojego wewnętrznego dziecka i nie przestawaj marzyć. Idź w ślady swojego dziedzictwa!" okazało się strzałem w dziesiątkę. Trzeba też przyznać, że raperka miała postawioną wysoko poprzeczkę, bo przecież kiedyś modelami ikonicznej marki byli m.in. 2Pac i Nas.

"Bardzo się cieszymy, że w końcu możemy wystartować w Polsce, dzięki czemu możemy zdobyć przyczółek także w Europie Wschodniej. Nasz wyjątkowy asortyment stanowi ofertę dla polskiej społeczności, która nie jest jeszcze reprezentowana w Europie Wschodniej jako wspólnota. Naszym celem jest dalszy rozwój polskiej kultury ulicznej” – mówił przy rozpoczęciu projektu w Polsce Simon Bus, Head of Communications w SNIPES.

Po udanym przejęciu Distance S.A. zeszłej jesieni, SNIPES nabył również 21 sklepów polskiego detalisty, aby otworzyć wszystkie ważne lokalizacje w kraju. Rebranding już się rozpoczął. Pierwsze sklepy w Katowicach, Opolu i Bielsku-Białej zyskały już nową aranżację. W zasadzie SNIPES pojawi się we wszystkich ważnych miastach w kraju, takich jak Warszawa, Kraków, Szczecin, Gdańsk czy Poznań. Na szczególną uwagę zasługuję sklep SNIPES 2.0 w Łodzi, z aranżacją wnętrza przypominającą ulicę z surowego betonu, ze ścianami wyglądającymi jak kontenery. Będzie to punkt kulminacyjny rebrandingu. Ciągle rozrastająca się firma kładzie duży nacisk na cyfrową działalność i start projektu w Europie Środkowo-Wschodniej jest bardzo obiecujący. Obecnie planowane jest terminowe wdrożenie aplikacji SNIPES, a następnie wdrożenie programu lojalnościowego Snipes Clique, co pozwoli być w jeszcze bliższym kontakcie ze społecznością.

Sklep online SNIPES Polska

Galeria

Ja
To już nie trzeba oznaczać artykułów jako „sponsorowane”?
W
No właśnie. Nie trzeba oznaczać, że post sponsorowany?
W
Dlaczego popkiller nie odpowiada?

Plain text

  • Adresy internetowe są automatycznie zamieniane w odnośniki, które można kliknąć.
  • Dozwolone znaczniki HTML: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>