Na początku trzeciego millenium, kariera Above The Law stanęła na rozdrożu. Zespół po wydaniu kilku gorzej przyjętych płyt i burzliwym rozstaniu z Tommy Boy Records poszukiwał nowej tożsamości oraz kogoś, kto na nowo rozbudził by w nich entuzjazm i zapewnił niezbędne narzędzia promocyjno-marketingowe, które pomogą im przygotować wydawnictwo grubego kalibru. Pomoc nadeszła szybko i wydawać by się mogło, z najbardziej nieoczekiwanej strony... "Pewnego dnia odebrałem telefon z więzienia..." - wspomina Big Hutch. "Był to Suge Knight. Zadzwonił z ofertą, której nie mogliśmy nie przyjąć. Umowy proponowane przez inne wytwórnie wyglądały jak postawienie trzech kroków w tył, zamiast dwóch naprzód. Suge dał nam pełną kontrolę nad naszym materiałem i artystycznym wizerunkiem, jakiej nie mieliśmy od lat. Wiedział w jaki sposób działa Above The Law i jak chcieliśmy być postrzegani przez ludzi, ulicę i przemysł muzyczny, dlatego pozwolił nam po prostu robić swoje."
Above The Law w Death Row? Parę lat wstecz wydawało by się to nie do pomyślenia. A jednak, w roku 2000 obie strony znajdowały się w bardzo podobnej sytuacji i potrzebowały siebie nawzajem. Death Row nadal leczyło rany po śmierci 2Pac'a, odejściu Snoopa i Dre oraz osadzeniu Suge'a w areszcie. Wytwórnia desperacko szukała sposobu do odbudowania swojej pozycji w rap biznesie - ten sam cel przyświecał też Above The Law. Połączenie sił wydawało się więc naturalną koleją rzeczy.
Oprócz zapisania grupy, Suge uczynił również Hutch'a głównym producentem Death Row, powierzając mu funkcję sprawowaną do tej pory przez Dr. Dre i Daza. Od tej pory, wszystkie wydawane przez label płyty przechodziły przez ręce Cold'a 187um, który czuwał nad techniczną stroną każdego projektu. Dzięki temu, dostaliśmy w swoje ręce m.in. świetnie brzmiące "Until The End Of Time"2Paca czy "2002" Tha Dogg Pound. Oprócz tego, Big Hutch pomagał także przygotowywać debiutancki album Crooked I'a oraz rozpoczął pracę nad kolejnym krążkiem Above The Law.
O samym materiale po dziś dzień wiadomo niewiele oprócz tego, że premiera "Diary Of A Drug Dealer" miała nastąpić w październiku 2001 roku. Niestety, w związku z licznymi kłopotami Death Row oraz napiętym kalendarzem Hutch'a, związanym z produkcją innych płyt wytwórni - album nigdy nie został ukończony... Oficjalnie, Above The Law wydało pod egidą Suge Knight'a tylko numer "Everywhere We Go", zawarty na składance "Too Gangsta For Radio" z 2000 roku. Nieoficjalnie wiadomo jednak, że zespół nagrał na potrzeby swojego albumu przynajmniej kilkanaście kawałków, z których wybranych zostało 5 utworów, mających zasilić LP. Jedynym pewniakiem, jaki wyciekł do internetu był powstały w 2000 roku "Cheese" - który prezentuję wam dzisiaj. Reszta numerów zawartych na trackliście nadal pozostaje wielką niewiadomą.
Above The Law opuścili Death Row w 2002 roku, wypuszczając przedtem jako teaser singiel "Sex, Money & Music", który według niepotwierdzonych informacji również pochodził z "Diary Of A Drug Dealer". Sporo utworów nagranych przez grupę w latach 2000-2002 ujrzało światło dzienne w 2009 roku na albumie "Sex, Money & Music", który można dostać na iTunes oraz bootlegu "Death Row E.P.". Zainteresowanych odsyłam do obu wydawnictw, resztę zapraszam do sprawdzenia kawałka "Cheese", który daje nam pewien zarys tego, jak mógłby brzmieć Death Row album Above The Law sprzed dekady...
Masz dosyć muzycznej papki z TV? Popkiller wyeliminuje wszystkie szumy i pozwoli skupić się na tym, co w muzyce naprawdę wartościowe. Zaserwujemy Ci najlepsze piosenki, teledyski, recenzje płyt i newsy z branży hip-hopowej. Wykonawcy ze świata hip-hopu opowiedzą w wywiadach o swoich planach na koncerty i festiwale hip-hopowe. Na Popkillerze znajdziesz to wszystko, my piszemy konkretnie o muzyce.
Popkiller.pl nie odpowiada za treści słowne i wizualne w utworach audio i video prezentowanych na łamach serwisu, a udostępnionych przez wydawców fonograficznych i samych artystów. Nagrania te są prezentowane ze względu na ich walor newsowy i nie przedstawiają stanowiska Popkiller.pl.