Vienio i Kosi wspólnie z Pumą w projekcie "Uliczne Legendy"!
Kultowe postaci polskiego hip-hopu wciąż prężnie działają na muzycznej scenie. Nie zwalniając tempa inspirują młodszych kolegów po fachu pokazując definicję dobrego flow. Vienio i Kosi to bez wątpienia raperzy, którzy w tej kwestii mają wiele do powiedzenia. Nie przypadkiem wraz z Magierą z ekipy White House stoją za koncepcją muzycznej aktywacji #ULICZNELEGENDY. Wspólnie z marką PUMA oddają cześć historii polskiej kultury hip-hopowej przemawiając głosem ulicy poprzednich dekad.
Jeśli mowa o PUMIE warto na chwilę opuścić rodzime podwórko i przenieść się prosto na Bronx - oczywiście mając na nogach kultowe Suede. To model, który przez 50 lat swojego istnienia wiele już wytańczył, a jeszcze więcej widział. O elementach kultury hip-hopu mógłby powiedzieć naprawdę sporo. Zamszowa cholewka, gumowa, dająca doskonałą przyczepność, podeszwa oraz wyraziste kolory sprawiły, że pozornie zwykły but zyskał miano idealnych sneakersów. Noszony przez graficiarzy, muzyków i b-boyów. W tanecznym stylu opanował ulice wielu miast od Nowego Jorku, przez Seul, Paryż czy Berlin docierając top-rockiem (mowa ciała, dynamiczny wstęp do każdego wyjścia na parkiet w breakdance) w najdalsze zakątki b-boyowych podwórek. Pół wieku istnienia to bez wątpienia wystarczający powód do celebracji w prawdziwie legendarnym stylu.
ULICZNE LEGENDY to tytuł wspólnego kawałka Vienia i Kosiego, którzy wracają do czasów pierwszych bitów. Przez pryzmat własnych doświadczeń artyści kondensują historię polskiego rapu w jednym kawałku. Pełen znaczeń i alegorycznych interpretacji utwór, prowadzi słuchacza przez ważne momenty w historii kultury ulicznej. Nie ma wątpliwości, że starsi słuchacze będą mieli okazję powspominać, za to nowicjusze dostaną porządną dawkę historii hip-hopu.
Do utworu powstał dedykowany teledysk wyreżyserowany przez Piotra Matejkowskiego. Główny bohater – nastoletni buntownik – marzyciel wbrew utartym schematom przedstawia odbiorcom swoją definicję sztuki. Ulicznych bohaterów i zakodowane symbole kultury hip-hopowej stawia na poziomie galeryjnych eksponatów.
W ramach wspólnego projektu muzycznego powstała także sesja zdjęciowa z udziałem Vienia i Kosiego. Przywołując wspomnienie rapowych miejscówek, artyści wracają na warszawską ulicę, gdzie wszystko się zaczęło.
Ponadto z myślą o celebracji 50 urodzin Suede PUMA spersonalizuje 50 par kultowego modelu wybranym influencerom, artystom i osobom tworzącym rynek muzyki hip-hop w Polsce. Hasztag #ULICZNELEGENDY, który znajdzie się na każdej parze będzie namacalnym symbolem łączącym ze sobą hip-hopowy światek i legendarny model Suede będący nieodłącznym elementem kultury ulicznej.
Premiera utworu i teledysku planowana jest na 15.02.2018. Z tej okazji odbędzie się też impreza, na której zaproszeni goście wraz z marką PUMA i artystami, będą świętować 50 urodziny kultowego modelu buta. Każda z obecnych osób otrzyma winyl (z limitowanej serii 500 sztuk!) z utworem ULICZNE LEGENDY w wersji oryginalnej, instrumentalnej oraz a capella. Sam kawałek znajdzie się także na płycie Vienia & Magiery pt.: "Konglomerat", która ukaże się jeszcze w tym roku.
Więcej szczegółów już wkrótce!
I to jest to!